Σελίδες

Παρασκευή 5 Ιουνίου 2009

Πολιτικός πολιτισμός


Η λύπη που εξέφρασε ο κ. Γιώργος Σουφλιάς για το γεγονός ότι για άλλη μια φορά παραμονές εκλογών κυριαρχεί η σκανδαλολογία, αποτυπώνει τη δυσαρέσκεια ενός σημαντικού μέρους της συντηρητικής παράταξης, αλλά και των κορυφαίων στελεχών της ΝΔ για την τακτική της πόλωσης που ακολούθησε το τελευταίο διάστημα η κυβέρνηση.

Αρχικά, τέτοιου είδους επιφυλάξεις είχαν εκφραστεί με τα τηλεοπτικά σποτ των πράσινων παπαγάλων που κινδυνολογούσαν. Επιφυλάξεις που εκφράζονταν στο παρασκήνιο και δεν έπαιρναν χαρακτήρα δημόσιας παραδοχής για ευνόητους λόγους… Ήταν οι επιφυλάξεις αυτές, αλλά και η αρνητική υποδοχή που έτυχαν – ακόμα και από ψηφοφόρους της ΝΔ – τα συγκεκριμένα σποτ που εξανάγκασαν το επικοινωνιακό επιτελείο της ΝΔ σε αναδίπλωση και σε σταδιακή εξαφάνιση των παπαγάλων…

Προτού όμως αρχίζει η προβολή του «ισχυρού χαρτιού» της κυβέρνησης και ανάδειξη της ηγετικής φυσιογνωμίας του κ. Κώστα Καραμανλή, η τροπή που πήρε η υπόθεση Siemens και διαφυγή των δυο βασικών κατηγορουμένων κ.κ. Χριστοφοράκου και Καραβέλα στο εξωτερικό, μετέβαλε του σχεδιασμούς Μαξίμου και Ρηγίλλης. Κι αντί ο πρωθυπουργός να εμφανίζεται ως «ήρεμη δύναμη» που αξιοποιεί την προσωπική, δημοσκοπική του υπεροχή, έναντι του προέδρου του ΠΑΣΟΚ, να εμφανίζεται σε άμυνα, εξαναγκασμένος πλέον να επιτίθεται με προσωπικούς χαρακτηρισμούς εναντίον του αντιπάλου του.

Αναπόφευκτα, τόσο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, όσο κι ο Γραμματέας της ΝΔ που σηκώνουν το βάρος της πολιτικής αντιπαράθεσης, ακολούθησαν στον ίδιο δρόμο. Μάλιστα, στο στόχαστρο του κ. Ευάγγελου Αντώναρου βρέθηκε ο – κατά γενική ομολογία συμπαθής – επικεφαλής του Ευρωψηφοδελτίου κ. Γιώργος Παπακωνσταντίνου, καθόσον υπήρξε μέλος του Δ.Σ. του ΟΤΕ. Προφανής το επιτελείου του πρωθυπουργού στόχευσε λάθος άνθρωπο…

Το σημαντικότερο όμως είναι – κι εν πολλοίς δικαιολογεί τη δυσφορία του κ. Σουφλιά – η αποδόμηση της έννοιας του «πολιτικού πολιτισμού» που ο κ. Καραμανλής εισήγαγε προ ετών στο πολιτικό λεξιλόγιο, απ’ τους ίδιους τους επιτελείς του. Η απογοήτευση του κ. Σουφλιά και μετριοπαθών στελεχών της ΝΔ είναι πλέον εμφανής, καθώς φαίνεται να αντιλαμβάνονται πως ό,τι με δυσκολία οικοδομήθηκε τα τελευταία χρόνια στο πεδίο της πολιτικής ηθικής, καταρρέει με μεγάλη ευκολία.

Τελευταία γραμμή άμυνας για το επικοινωνιακό επιτελείο Μαξίμου και Ρηγίλλης είναι να αξιοποιηθεί το νέο τηλεοπτικό σποτ που εμφανίζει τον πρωθυπουργό να ψεύδεται. Ήδη ο κ. Καραμανλής μίλησε για «μαύρη διαφήμιση» και επιτέθηκε με δριμύτητα στο ΠΑΣΟΚ. Δεν είναι όμως καθόλου βέβαιο αν έχει πλέον τη δυνατότητα να αντιστρέψει τις εντυπώσεις. Ήδη, οι χθεσινές δημοσκοπήσεις έδειξαν εκ νέου διεύρυνση της διαφοράς υπέρ του ΠΑΣΟΚ, η οποία μένει απλώς να αποτυπωθεί και στην κάλπη την ερχόμενη Κυριακή.

Π.Κ.Μαυρίδης

(Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην ΕΞΠΡΕΣ, 05.06.2009)
Για προβολή pdf, κλικ στον τίτλο...

Δεν υπάρχουν σχόλια: